تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
نقد و بررسی فیلم Money Monster

اس ام اس بي نهايت

اس ام اس تبريك سال 93 - اس ام اس 93 - اس ام اس هاي تبريك سال 93- اس ام اس چهارشنبه سوري - اس ام اس عاشقانه 93

نقد و بررسی فیلم Money Monster

کارگردان : Jodie Foster

نویسندگان : Jamie Linden

بازیگـران : George Clooney, Julia Roberts, Jack O'Connell

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم خارجی,دانلود فیلم خارجی,دانلود فیلم خارجی

خلاصه جریان : مجری تولید و ساخت کننده پروگرام تلویزیونی اقتصادی ی با حمله مسلحانه شخصی که به دلیل توصیه های اقتصادی آنان به خاک سیاه نشته مواجه می شوند در شرایط سختی قرار می گیرند

«هیولای پول» سعی دارد تا چیزی فرای تریلر بی فکر بی ملاحظه باشد. با پی ریزی بنیانش بر پیامی درمورد ی خطرات گیم بورس ، فیلم جذاب به دنبال تزریق جوهره اش به داخـل ژانر ی است که با فیلم جذاب های پاپ کرنی و اکشن اشباع شده است. متاسفانه بر خلاف استعدادهای بسياري که در جلو پشت دوربین قرار دارند فیلم جالب در غلبه کردن بر روایت متزلزلی که خزعبلات بی پایانش مانع جدی گرفتن آن می شود ، ناتوان است.اصطلاح ( تعلیق ناباوری ): در فیلم زیبا ی معنا پیدا می نماید که از تماشاگرانش می خواهد تا از پیش قبول کنند که اتفاقات فیلم جالب در (جهان ی واقعی) و نه در جهان ی موازی که قوانین عقلی ( گاها قوانین فیزیک ) به تعلیق در آمده ، روی می دهد. در فیلـم ی مثل «جان سخت» کسی نپرهزینه (تعلیق ناباوری ) نیست براي چه که ما می دانیم که این فیلم جالب تماما فانتزی است به ویژه جهت ایجاد هیجان آدرنالینی ساخـته شده است.

از طرف دیگر «هیولای پول» حاوی پیامی است بدای این که تماشاگر پیام فیلم زیبا را بپذیرد. جهان یی که فیلـم در آن روی می دهد باید حس باورپذیری حوادث را ایجاد نماید و این همان چیزی است که فیلـم در آن شکست می خورد.

به نسبتی که تمهیدات فیلم جذاب همچون خانه ی پوشالی متزلزلی روی قرار داده می شوند، دنبال کردن فیلم دیدنی سخت تر می شود.فیلم جذاب گیرایی زیاد بهتر ی دارد: تصور بکنید چه می شد اگر مرد مستأصلی که تمام ی دارای ی اش را در نتیجه ی پیروی از پیشنهاد ات یک مشاور اقتصادی از دست داده ، مجری همان پروگرام ی اقتصادی را در پروگرام تلویزیونی زنده به گروگان بگیرد. «جورج کلونی» نقش «لی گیتس» ،شومن پروگرام ی «هیولای پول»، را برعهده دارد. سخنرانی های گیتس که با ولوم بلند و ادای زود کلمات انجام می شود به او بیشتر شخصیت یک جارچی کارناوالی را می دهد تا مشاور اقتصادی.

تولید و ساخت کننده ی برنامـه ، «پتی فن» ( جولیا رابرتز ) آن قدر از کار روزانه اش از خود گیتس خسته است که وقتی مرد مرموز نامـه رسان با چند بسته وارد استودیو شد از قبل پایش را بیرون از در گذاشته بود.

با چرخش دوربین ، «کایول بودول» ( جک اوکانل ) بر روی گیتس تفنگ می کشد و مجبورش می نماید تا جلیقه ی انفجاری را بر تن نماید . بعد از شرح دادن این که چگونه تمام دارای ی اش را به خاطر مشاوره های غلط او از دست داده از گیتس درمورد ی آن مشاوره ها شرح می خواهد. گیتس ناتوان در بیان این توضیح با رئیس بخش روابط عمومی کمپانی «کاتریونا بالف » ارتباط برقرار می نماید اما او توصیه ی جز ( حرف زدن با مجرم ) ندارد. تلاش های کاتریونا بالف برای رابطه با CEO «دومنیک وست» بی ثمر است و گیتس را به این فکر می اندازد که سقوط سهام نتیجه بزهکاری اداری است تا فساد ابه احتمال زیاد لی در وال استریت.با تمام ی حرف هایی که درباره ی «الگوریتم» و «خرابی» زده می شود، فیلم دیدنی در هایی تماشچنانچه را در ورطه ی دو پهلویی گرفتار می نماید .

با این که فیلم جالب در تلاش است که بنا و فرهنگ وال استریت را متهم نماید ولی در این کار نیز شکست می خورد. در واقع ، نهایتا این فیلـم درباره ی حرص طمع یک فرد است تا ضعف یک سیـستم ( با این حال فیلم جالب نامـه این فکر را در ذهن تماشاگر می اندازد که خود سیستم سبب فساد است ).

در فیلم دیدنی ، وجهه ی پلیس نیویورک هم زیر سوال می رود : مأمورین پلیس، هم چون یک گروه آماتور وارد عمل می شوند و در مدیریت بحران هم ناتوان اند. کارگردان فیلم دیدنی «جودی فاستر» با ایجاد تعلیق در زمانی که حوادث دست به دست هم می دهند تا کایول به لبه نزدیکتر شود ، تنش را از موقعیت می چلاند.

فاستر از یک فضای بسته ی تلویزیونی، سکانسی پر تنش می سازد که در آن بازیگـران اصلی - گیتس ، پتی ( که فقط صدایش شنیده می شود ) یک فیلم جذاب بردار - در تلاش ند تا کایول را از منفجر کردن بمب منع کنند زمانی که گیتس به مقصر بودنش در آن چه بر کایول اتفاق افتاده پی می برد، دچار عذاب وجدان می شود.

فاستر احتمـا لا در این تاثیر از «سیدنی لومتر» تأثیر پذیرفته - نشانه هایی از فیلم جالب «بعد از ظهر سگی» در این فیلم جالب مشهود است .

گیتس، فروشنده ای لهستانی است که حرکات او جلوی دوربین انعکاسی از فرد جذاب اما نامطبوع او پشت دوربین است.کلونی رفیق داشتنی بودنش را با خود به داخـل نقش می آورد. بازی او دقیق قابل توجه است. «جولبا رابرتز» وظیفه ی نشستن در اتاق مجزا تماشای کلونی در مانیتور و زمزمه کردن دستورالعمل ها در گوش او را دارد.

«جک اوکانل»، نقش کایول، هم چون یک مرد بی سواد غیر قابل کنترل ایفا می نماید که ( همان گونه که در سکانس وحشیانه ای که رفیق یک دختر ش سر او فریاد کشید، دیده می شود ) موارد ی فراتر از باختن 60 هزار دلار در یک معلت ه ی بد دارد. همان گونه که فیلم جذاب آشکار می نماید ما ( به مانند گیتس ) می خواهیم که بیشتر با کایول حس همدردی همزاد پنداری کنیم اما او معمولا مثل وحشی عمل می نماید مانع می شود.

تا زمانی که درام در تلویزیون اتفاق می افتد و تمام ی جهان در حال تماشای آن هستند ، فیلم دیدنی مردم را متقاعد به تماشا کردن می نماید اما زمانی که مأموران پلیس نقشه ی نجات آسان لوحانه ی شان را اجرا می کنند گیتس، مشاهدات زیاد درمورد ی سقوط سهام را شروع می نماید ، فیلم جالب جذابیت خود را از دست می دهد.

واقع نمایی با پوچی چرندی مضمکان شده است.

«هیولای پول» سعی دارد تا تریلری هوشمندانه باشد ولی به خاطر فیلـم نامـه اش در رسیدن به این هدف شکست می خورد. فیلم جذاب نامـه ای که در حین داشتن اعتراضی مشروع در میزان تمهیدات غیر منطقی و شخصیت های گنگی که تمام چیز را به سمت یک نتیجه می برد ، باقی می ماند.
برچسب ها : دانلود فیلم خارجی,دانلود فیلم خارجی,دانلود فیلم خارجی,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395ساعت 13:43 توسط مصطفي | تعداد بازديد : 714 | |