تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
اس ام اس بي نهايت

اس ام اس بي نهايت

اس ام اس تبريك سال 93 - اس ام اس 93 - اس ام اس هاي تبريك سال 93- اس ام اس چهارشنبه سوري - اس ام اس عاشقانه 93

تئوری تنظیم آهنگ



آموزش fl studio

تنظیم موزیک :
بی شک امروز تمام می دانیم که تنظیم یک موسیقی تا چه میزان خیلی مهم است و همچنین بد تنظیم کردنش تا چه اندازه می تواند به یک کار آسیب بزند.من بیشتر قصد دارم به علت خیلی مهم بودن تنظیم بپردازم و بگویم این مقوله چه بخشهایی را پوشش می دهد که می تواند تا این اندازه در خوب یت یا عدم موفق یت تاثیر نقش داشته باشد.

به باور من احتمال دارد خیلی صحیح نباشد که بگوییم تنظیم موزیک یا تنظیم ملودی.چراکه هیچ تنظیم کننده خوب ی نیست که بدون تذکر به خصوصیات ی ترانه کار را تنظیم نماید .به واقع تنظیم خوب تنظیمیست که اولا" تنظیم کننده اش بتواند ملودی کلامی که بر آن نقش بسته را به خوب ی درک نماید و یا آن رابطه برقرار نماید ثانیا" پر ساز باشد وثالثا" خلاقیت و خوش ذوقی تنظیم کننده در آن کاملا" مشهود باشد.

تنظیم را در اثر، "آهنگ آن اثر" هم می نامند که با این کلمه حساب تنظیم از ملودی کاملا" جدا می شود.(پس اگر در ادامه جایی کلمه "موزیک " را خواندید منظور بنده همان تنظیم است).اما زمان ی تنظیم کننده جهت تنظیم دست به کار می شود بی شک نکات خصوصیات ی بسياري را باید مد نظر قرار دهد.ولی به باور من 3 ویژگی که عرض کردم در این مجال جهت شناسایی کلی ساختاری از این مقوله کافی است و ذکر نکات بیشتر بیشتر باعث تخصصی تر شدن مبحث می شود که ممکن است از حوصله خوانندگان عزیز خارج باشد.در اینجا شرح اتی درمورد این 3 ویژگی خدمت شما عرض می کنم:

1.درک ملودی و کلام: تنظیم، قلب تپنده تاثیر است و به نظر من مانند خونیست که در رگهای ملودی جریان می یابد با جریانش ملودی را جان می دهد آن را از حالت خام و گنگ بودن خارج می نماید .این تنظیم کننده است که معین می سازد کدام سری کار چگونه سازبندی شود.شاید بسياري بر این باور باشند که حال چه فرقی می نماید که در بخش از موزیک چه سازی استفاده شود.اما این عقیده به هیچ وجه صحیح نیست.سازبندی یک تاثیر بدون توجه به کلام آن کاری بی سر و ته را به گوش شنونده می رساند.کاری می شود که حتی بعد از گذشت سالیان دراز ، حتی نسلهای آینده هم که نظرهایی مفرق دارند نمی توانند با آن رابطه برقرار کنند می گویند فلان کار ، موسیقی ی مزخرف دارد.حال احتمالا خودش نداند که این ضعف ملودی نیست.بلکه ضعف موسیقی ست که باعث می شود کل تاثیر زیر سوال برود.به احتمال زیاد " تذکر کرده اید که در اکثر کارهای حماسی ، از سازهای بادی مصرف می شود."پس کلام و تنظیم حماسی ، موسیقی حماسی می طلبد".اما با کمی توجه در میابیم مثلا" در زمانی که آهنگ ساز می خواهد بر روی ترانه ملودی بگذارد موظف است با توجه به کلام ترانه سرا ،ریتم بسياري موارد دیگر را گزینش نماید .اما هرگز از یاد نبریم که تنظیم بدین جهت حساسیت دارد که مثل ملودی یا ترانه تنها بعد را در نظر نمی گیرد.(منظور از یک بعد توجه به کلام در حین موزیک سازی یا بر عکسش است.)تنظیم تیر انتها است بعد از آن دیگر وهله ای برای رفع نقصهای احتمـا لی وجود ندارد کار تنظیم شده باید در استدیو در اختیار خواننده قرار گیرد تا او نیز با تذکر به 3 وهله قبلی (ترانه ملودی و تنظیم) به بهتریـن نحو کار را اجرا نماید .

2.پر ساز بودن: درست است که مثلا" در گاهي کارهای عاشقـانه با توجه به ملودی رمانتیکی که دارند ، با ساز هم می شود کار را شروع کرد وبه انتها رساند اما حتی در همان کار با کمی ارزیابی و دقت می توان به این نتیجه رسید که چنانچه در آن کار از سازهای بیشتری استفاده می شد جالب تر می بود.(اکثرا ٌ " در کارهای تک ساز از ساز پیانو استفاده می کنند. ش پر کردن فضا توسط دست چپ راست پیانو است.بدین مفهوم که می توان با این ساز ، آکورد ملودی را با داشت.در کارهایی که به صورت دوئت(دو نوازی) نواخته می شوند هم اکثرا ٌ " ترکیبی از استرینگ (ولوم کششی مانند ویلن) و یک ساز دیگر است.) بسياري می گویند آهنگ سازهای قدیمی هستند ترانه سرا ها نیز هستند ، خواننده ها هم همان خوانندگانند ، پس جهت چه کارهای امروز مثل گذشته از آب در نمی آیند؟به نظر من جواب این سوال دو کلمه است:ضعف تنظیم.الآن چند سالیست که علتش معین شده.در یکی از کامنتهایی که در دو شماره قبل ثبت نمودم عرض کردم که امروزه در خارج از کشور دستمزد نوازنده و همیچنین هزینه کرایه استدیو خیلی بالاست.نرخ یک آلبوم تمام آکوستیک در خارج از کشور تقریبا" 10 مساوی درون ایران است.در ایران آلبوم تمام اکوستیک مانند شبزده حدود 30-40 میلیون تومان هزینه دارد.پس در آمریکا این کار حدود 300 تا 400 میلیون تومان تعرفه بر می دارد.از آنجایی که خوانندگان ما در خارج از کشور از فروش آلبومهایشان پول چندانی به دست نمی آورند ، لذا آسان ترین راه را برای ارائه آلبوم انتخاب می کنند که همان صداسازی به جای استفاده از ساز زنده است.همین قضیه باعث به کما رفتن نا بوقت موزیک پاپ ما شده است.هر چقدر که این کار به بهتر ی صورت گیرد باز حس ساز واقعی زنده را به شنونده منتل نمی نماید .فقط کار تمام اکوستیکی که در چند سال اخیر از هنرمندان مقیم خارج شنیده ام "شام مهتاب" است.ولی خوشبختانه در داخـل کشور هنوز کارهایی ارائه می شوند که تنظیمهایی پر ساز و تمام آکوستیک پر اندازه دارند.

3.خلاقیت تنظیم کننده: بعد از رعایت نکات فوق ،زمانی سبک و کلاس کاری هر تنظیم کننده از دیگری جدا می شود که بتواند ذوق سلیقه شخصی اش را در قالب موزیک در در روح ملودی بدمد.خوش ذوقی فقط استفاده از سازهای نو و نشنیده را حاوی نمی شود.همین که او بتواند کاری نماید که تک تک آثار یک آلبوم به استفاده از چند ساز محدود در تمام آهنگ ها برای شنونده کسل کننده دوباره تکرار ی نشود خودش خلاقیتی بسیار زیاد را می طلبد.من به شخصه تنظیمی از واروژان یا بابک بیات سراغ ندارم که با شنیدن و تذکر به آن نکته نو در خور تذکر ی را نیابم.

تنظيم در موسيقی چيست
تنظيم در موسيقی چيست؟ درود شايد خيلي از كساني كه موسيقي گوش ميدهند ندانند كه تنظيم در موسيقي چيست و تنظيم كننده كيست! بطور كل در شكل گيري يك آهنگ سه دسته فرد افراد شركت دارند:موسیقی ساز بعنوان خالق ملودي اصلي موسیقی كه حتي ميتواند هيچ گونه تحصيلات مويسقي و يا آشنايي به تئوري موسيقي نیز نداشته باشد। وي ميتواند ملودي اصلي را روي يك ساز بسازد بنوازد يا تنها آنرا بخواند يا زمزمه كند।ملودي را در قالب يك موسيقي بدون كلام زمزمه كند و يا آنرا روي شعري بخواند।خلاصه او فقط خالق ملودي اوليه بر اساس حس خود ميباشد।اما او ميتواند موسيقي دان حتي تنظيم كننده باشد كه در آنصورت كار خيلي راحتر ميشود।
اما تنظيم كننده ، اوكسي است كه وظيفه رنگ آميزي نتهاي اصلي ملودي موسیقی ساز را بر عهده دارد.او بايد كاملا با علم موسيقي تئوريات پيشرفته موسيقي آشنا باشد. به قابليت اجراي انواع سازها و حس روح صداي آنها آشنا باشد. از علومي مثل كنتر پوان و هارموني در موسيقي كاملا مطلع داري مهارتهاي عملي دربكار گيري آنها در آميزش نتها باشد.در كل او كسي است كه وظيفه نوشتن و آماده كردن تمام نتهاي آهنگ جهت هركدام از سازها انتخاب ي(توسط خودش موسیقی ساز) و نيز حفظ همآهنگ ي تمام اين نتها وحس حال موسیقی در كل ايجاد تركيبي زيبا از نتها و صداها و تكنيكهاي مختلف را بر عهده دارد به نظر من اوست كه ميتواند يك ملودي آسان را به زيباترين حالت به گوش ما برساند يا يك ملودي زيبا را زياد ساده حتي تكراري نشان دهد.
ودر انتها نوازندگان هستند كه نتهاي توليد شده را با سازهاي مختلف مينوازند و شما حاصل كار موسیقی ساز تنظيم كننده را ميشنويد.
برچسب ها : اف ال استودیو,آموزش اف ال استودیو,آموزش fl studio,بیت رپ,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در جمعه 27 فروردين 1395ساعت 0:35 توسط مصطفي | تعداد بازديد : 486 | |

همه چیز در مورد موسیقی پاپ



آموزش اف ال استودیو

تمام چیز درباره موسیقی پاپ….

جهت آشنا شدن با موزیک پاپ بهتر است ابتدا توضیح کوتاهی درمورد موسیقی مردم پسند یا Popular music بدهیم، موسیقی مردم پسند، به هرنوع سبک موسیقی گفته می شود که در دسترس عامه مردم است به شکل تجاری عرضه می شود .
این موسیقی نقطه مقابل موزیک کلاسیک موزیک فولکلور(محلی) است به این ترتیب که اولی در طول تاریخ همیشه آهنگ طبقه برگزیده و روشنفکر جامعه بوده است دومی، موسیقی ی است که به طور تجاری عرضه نمی شود . موزیک مردم پسند گاهي وقتها به طور خلاصه موسیقی پاپ گفته می شود ولی موسیقی پاپ در اصل یکی از زیرشاخه های آن به شمار می آید.

موزیک پاپ
موزیک پاپ، با وجود اینکه کاملا از موسیقی کلاسیک، موزیک هنری یا art music موسیقی فولک متمایز است، ولی از آنجایی که اصطلاح پاپ حاوی بسياري از حتمـا ت موسیقی راک، هیپ هاپ، کانتری و راک اپرا را در بر میگیرد، میتوانیم بگوییم که موسیقی پاپ، تعریف دقیقی ندارد.

معین ات موزیک پاپ به عنوان یک زیرمجموعه
آهنگ پاپ به عنوان آهنگ ی تعریف می شود که به شکل تجاری تهیه و تولید می شود یا هدف تولید آن سود مالی است. بنا به تعریف سایمون فریت Simon Frith، منتقد موسیقی و جامعه شناس کارشناس موسیقی مردم پسند، موسیقی پاپ به عنوان یک صنعت شناخته می شود نه هنر. اما این موسیقی را میتوان در حیطه بازار، ایدئولوژی، تولید و زیبا یی شناسی هم معنا کرد. در واقع ، “پاپ” طوری طراحی شده که برای تمام دیدنی باشد و از هیچ جای خاصی نیامده قرار نیست سلیقه خاصی را اعمال نماید .

این موسیقی در تاثیر هیچ آرزوی پرمعنا به وجود نیامده و تنها جاه طلبی سازندگان آن سود و انعام مادی است و…با تعاریف موسیقایی، خیلی محافظه کارانه هم هست. آهنگ پاپ چیزی است که از بالا (کمپانیهای ضبط صفحه، تولید و ساخت کنندگان رادیویی تبلیغاتچیها) تولید و ساخت دیده شده و از بین مردم برنخواسته است. پاپ موسیقی ی است که به طور پیشرفته تولید و ساخت و بسته بندی شده است و چیزی نیست که بتوان آنرا به سلیقه تغییر داد یا فرم آنرا تغییر داد.

به جمله دیگر، موسیقی پاپ، نوعی موزیک است که در دهه 50 شروع شد و آنچه در این مجموعه قرار میگیرد برای گروه بزرگی از افراد جذاب است. با به پدیدار شدن صفحه های پلاستیکی یا وینیل در دهه 30 تا ظهور کامپکت دیسک یا CD در دهه 80، موزیک ضبط شده، نسبت به موسیقی زنده، بیش از پیش در دسترس قرار گرفت. ترانه های پاپ اکثرا در 3 دقیقه اجرا میشوند و در آنها از ملودیهایی استفاده می شود که اکثرا زیاد شنیدنی بوده عده بسياري را به خود جلب میکنند.

معین ه آهنگ پاپ عنصر ریتمیک سنگین در زیر است که اکثرا توسط دستگاههای تقویت کننده الکترونیک (amplifier) اجرا می شود و ملودی اصلی بر این ریتم غالب است. ترانه پاپ همچنین به ترانه های محبوبی که مردم به زمزمه و خواندن آن علاقه دارند هم اطلاق میشوند. موسیقی پاپ از نظر تجاری موفق است و سبک مورد علاقه ایستگاههای رادیویی است زیرا قابل دسترس بوده، آسان در یاد میماند و مخاطبین بسياري را به خود جلب می نماید .

کنسرتهای موسیقی پاپ بعضی وقتها بقدری تماشاگر بخود جذب می کنند که اجرای آنها فقط در استادیومهای بزرگ ورزشی میسر است.

تاریخچه موسیقی پاپ
موسیقی پاپ، از بین گروههای موسیقی سوئینگ دهه 30، بلوز شیکاگو موزیک کانتری ایالت تنسی به پا خواست. در دهه 50، خوانندگان روز افرادی چون فرانک سیناترا (Frank Sinatra)، بابی دارین (Bobby Darin) و پگی لی (Peggy Lee) بودند.

در دهه 60، چهار علت با اهمیت سبب گسترش موسیقی پاپ شدند. یکی گروههای دوواپ (DooWop) دختر انه مقیم نیویورک بودند که ترانه سرایان آنها مانند کارول کینگ (Carol King)، نیل دایموند برت باکاراک (Burt Bacharach) در دهه 70 به شهرت زیادی رسیدند، در طرف دیگر تحولات موسیقی سول Soul بود که با ظهور آرتا فرانکلین (Aretha Franklin) برادران آیزلی (Isley brothers)، ری چارلز (Ray Charles) همين طور خوانندگان موتاون (Motown) در دیترویت که استیوی واندر (Stevie Wonder)، سوپریمز (the Supremes) ماروین گی (Marvin Gaye اولین کسی که کنترل هنری کار خود را در دست گرفت) از عبارت مهمترین چهره های آن هستند در نهایت گروه بیچ بویز (Beach Boys) که سبک را سبک موج سواری کالیفرنیایی (California Surf) نامیده بودند.

گیتار الکتریکی و لوازم تقویت صوتی (آمپلی فایر) تاثیر زیادی بر موسیقی مدرن گذاشتند. در دهه های 30 40، سازهای تقویت شده جهت رقابت با درجه صوت بالای ارکسترهای سوئینگ وسائل ضروری بودند. گیبسون اولین گیتار گیبسون لس پاول Gibson Les Paul را در سال 1952 به علاقمندان معرفی کرد. در دهه 60، مجموعه آواهای قابل دسترس در گیتار الکتریکی با تولید جعبه افکت ویرایش و تعدیل شد و یک پدال جهت کنترل آن در مسیر جعبه قرار گرفت که به پدال وا-وا wah-wah pedal مشهور است.

در سال 1963 گروه بیتلز موزیک پاپ را متحول کردند طوری محبوب شدند که پنج ترانه پر فروش تمام چارتهای آمریکا متعلق به بیتلز بود. بعد از آن، افرادی چون باب دیلن (Bob Dylan)، سایمون و گارفانکل (Simon and Garfunkle) و گروه بردز (Byrds)، که خوانندگان فولک بودند هم به استفاده از سازهای الکتریکی روی آوردند. خیلی ی از گروههای آهنگ دیگر هم این مسیر را دنبال کردند. در سال 1966، گروه بیتلز تصمیم گرفتند که به جای برگزاری برنامـه های زنده، بیشتر بر روی کار استودیویی متمرکز شوند. با اتفاقاتی چون راهپیماییهای معترضان به تبعیض نژاد، نماید ی ویتنام، به نظر میرسید که زمان، زمان تحولات بزرگ در جامعه است.در 1967، گروه بیتلز البوم زیاد دیده شده Sgt Peppers را انتشار کردند. تابستان عشق بود و زمان هیپی ها راهپیماییهای اعتراض آمیز.

در دهه 70 گروه بیتلز از هم پاشیده شد و موزیک پاپ در بین صداها آواهای مختلف سرگردان شد. در اوایل دهه 70، خواننده / ترانه سرایان پیروان سبک پاپ چارتها را تسخیر کردند که در بین آنها میتوان از موسیقی دیسکوی BeeGees، آوای همراه با پیانو بیلی جوئل (Billy Joel) و التون جان (Elton John) و موسیقی کانتری Eagles گرفته تا آهنگ ملایم کارپنترز (Carpenters)، نیل دایموند کارول کینگ نام برد. در این بین هنرمندانی با گرایش بیشتر به راک هم بودند که راد استوارت (Rod Stewart)، استیلی دن (Steely Dan) و فلیت وود مک (Fleetwood Mac) از آن عبارت اند. موزیک راک با ظهور گروههایی چون لد زپلین (Led Zepplin)، پینک فلوید (Pink Floyd) و کویین (Queen)، در این دوره به پیشرفت بزرگی دست یافت. موزیک پاپ شاخه ای به نام دیسکو پیدا کرد که به شکل غیر قابل وصفی محبوب شد و اولین ژانر از موسیقی بود که از موسیقی الکترونیک برای تبلیغات و اجراهای بزرگ استفاده کرد.

گروه پلیس در سال 1977

دهه 80 به بعد
موسیقی پاپ دهه 80، شاهد ظهور گروههای پانک-راک بود گروهها خواننده های شاخص این دهه گروه Duran Duran، The Police، Culture Club و افرادی چون Phil Collins، Michael Jackson و Madonna بودند.

در دهه 90، عده ای سودجو که به دنبال خوب یت مالی بودند این فرمول بسیار زیاد جهت شان کارساز بود، تصنیفهای صمیمیت افسانه ای با عنوان pop ballad، را به شیوه ای به شدت سطحی و سرهم بندی شده مورد مصرف قرار دادند. این عده با دور هم جمع کردن گروهی از پسران یا دخمل ان جوان و جذاب خوش صدا، که تمام به اجرای ترانه های مشابه میپرداختند، دوره ای را به وجود آوردند که به نام عصر گروههای پسر یا یک دختر نامیده می شود . از بین این گروهها که سریع به اوج رسیده با سرعتی بیشتر از بین میرفت ند، میتوان به گروههای انگلیسی Take That، West life Spice girls و گروه های آمریکایی New kids on the block و Back street boys اشاره کرد. ولی این گروهها با تمام شهرتشان، فقط سبب از بین رفتن عمق ترانه های صمیمیت نسل نو شدند.

در اوایل هزاره سوم، گروههای پاپ / راک با ترانه هایی آسان برای شنیدن، به وجود آمد که Coldplay Embrace از آن عبارت اند. امروزه، طیف موسیقی پاپ با درهم تنیده شدن سبکهای مختلف وسیع تر شده است. با این وجود در طی چند سال اخیر موسیقی راک، در محبوبیت نزد عموم مردم خوب تر بوده است از طرفی با امکاناتی که به خاطر وجود اینترنت فراهم شده است، دسترسی به انواع موزیک بیشتر است و مردم میتوانند آسان تر سبک و موزیک مورد علاقه را تشخیص داده و ترانه های خوانندگان محبوب را پیدا کنند. با این وجود فروش آلبومهای موزیک در سال 2005 بیشتر شدن یافته و خواننده/ترانه سرایان گروههای راک چارتها را در تسخیر خود درآورده اند. امروزه، هنرمندان عرصه موزیک بیشتر از فروش آلبومها، بر روی درآمد حاصل از اجراهای زنده حساب مبکنند و گروههای راک از اهمیت خاصی در تمام فستیوالها و تورهای موزیک برخوردارند.
برچسب ها : اف ال استودیو,آموزش اف ال استودیو,آموزش fl studio,بیت رپ,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در جمعه 27 فروردين 1395ساعت 2:07 توسط مصطفي | تعداد بازديد : 484 | |

کاربرد مثلث در موسیقی



اف ال استودیو

اهرام مصر مثلث از ابتدایی ترین اشکال هندسی بوده که آدم ها در هنر ازاون مصرف میکردند، شکی نیست اولین نوع از انواع مثلث هم که در هنر از آن مصرف شده مثلث متساول الاضلاع بوده است.

اهرام مصر نمونه بسياري قدیمی (حدود 2800 سال پیش از میلاد) از کاربر ی مثلت در هنر معماری گذشته بوده است. نمونه های دیگر از مصرف از مثلث در هنر تمدن های گذشته را می تواند در کاشی کاری های دیواره معابد Pompeii در نپال هم دید .

معروف هست تالس (640-550 سال پیش از میلاد) که پدر ریاضیات، نجوم فلسفه یونان باستان بوده از شاگردان می خواهد که به مصر مسافرت کنند تا از پیشرفت علوم در آن تمدن اطلاعات ضروری را کسب کنند و فیثاغورث (Pythagoras) از اولین افرادی بوده که این دستور را می پذیرد و به مصر سفر می نماید .

فیثاغورث از بنیانگذاران علمی موسیقی در جهان بوده اکثرا از هندسه جهت مد کردن استفاده می کرده ، می خواهیم با مصرف از تجربیات او سلسه مطالبی را پیرامون رابطه موسیقی با علوم هندسه، فیزیک و ریاضی شروع کنیم.

مثلث متساول الاضلاع معادل آکورد افزوده موزیک را می توانیم به روشهای مختلف مـدل کنیم برای شروع کار آسان ترینراهنمای را گزینش میکنم که جمله است از مدل کردن عمودی موزیک یاهمان هارمونی.

اینروش مدل کردن به موسیقی دان ها یاری می نماید تا زمان فکر یا گوش کردن به هارمونی عکس بهتری از نت های آهنگ داشته باشند بخصوص جهت نوازندگان سازغیر از پیانو.

یک دایره در نظر بگیرید آنرا به دوازده سری مساوی (یک اکتاو کروماتیک) تقسیم بکنید نت ها را به ترتیب روی هر قسمت بنویسد مانند شکل. یکی از آسان ترین اشکال هندسی که در این دایره تقسیم شده می توان تهیه و تولید مثلت متساوی الاضلاع است .

که اگر آنرا ایجاد کنید و به آن دقت بکنید تفسیر آهنگ آن آکورد افزوده خواهد بود. به احتمال زیاد ” شنید که آکوردهای افزوده جدای از اینکه معکوس باشند یا نه چهار حالت بیشتر نیستند که دایره فوق این موضوع را بآسانی نمایش میدهد براي چه که اگر راس بالایی مثلث را در جهت عقربه های ساعت حرکت دهیم تا رسیدن به نت E و انطباق دوباره روی خود، می تواند سه حالت دیگر را به خود بگیرد.

همين طور به روشنی در شکل می توان دید که آکورد افزوده از سه فاصله (که در اینجا هرکدام یک ضلع مثلث هستند ) یکسان معادل 4 نیم پرده تشکیل شده است.

آکوردهای بزرگ، کوچک، sus2 sus4 شما باز نیز می توانید مثلث های دیگری درست بکنید . به شکل بعدی نگاه بکنید که آکوردهای دو ماژور لا مینور را نمایش میدهد.

این دو مثلث (آکورد) ویژگیها جالبی دارند اولا” اضلاع آنها باهم مساوی است، ثانیا” نسبت به خطی که از D کشیده می شود به G# خطم می شود متقارن هستند ، حتمـا ” می دانید که مینور نسبی گام دو ماژور، لامینور است .

به این طریق شما می توانید یکراهنمای آسان برای پیدا کردن گامهای مینور ماژور نسبی پیدا بکنید ، هر چند اینکار در پیانو بخاطر وضوح دیداری که چیدمان نت ها وجود دارد آسان است .

مثلث های متساوی الساقین جذاب هستند یکی از آنها آکورد sus2 را تشکیل میدهد که در شکل مشاهده میکنید و همين طور میتوانید آکوردهای کاسته را باز با مثلث متساوی الساقین درست بکنید .

چنانچه دقت بکنید این مثلث متساوی الساقین حالت آکورد sus2 جهت C و حالت آکورد sus4 جهت G دارد. پس می توان به رابطه نزدیک آکوردهای sus در حالت های 2 و 4 برای فاصله های پنجم با یکدیگر پی برد.

این نکته جذاب خواهد بود چنانچه شما راس D در این مثلث را نسبت به راس C قرینه بکنید به آکورد sus2 دیگری می رسید که یک پرده عقب تر است آکورد Csus4 قرار دارد.

شما می توانید دامنه مد کردن را ادامه دهید و راجع بهبقیه مثلث ها فکر بکنید ، همين طور می توانید آکوردهای چهار صدایی را با انواع چهار ضلعی ها مدل بکنید . سئوالی که پیش می آید این است که آیا می باشند افرادی که با شنیدن موزیک این اشکال در ذهن آنها نقش ببندد؟
برچسب ها : اف ال استودیو,آموزش اف ال استودیو,آموزش fl studio,بیت رپ,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 31 فروردين 1395ساعت 2:11 توسط مصطفي | تعداد بازديد : 530 | |


صفحه قبل 1 صفحه بعد